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AS Roma Business Club
The Social Football Summit and the AS Roma Business Club together for a Snack Summit

The Social Football Summit at the AS Roma Business Summit 2024 Social Football Summit in collaboration with AS Roma Business Club will organise a Snack Summit on the occasion of the AS Roma Business Summit 2024, an event dedicated to the networking of companies and professionals, to be held on 28 February at the Stadio Olimpico. Starting from 3.00 p.m. until 4.30 p.m., there will be three moments of discussion with some of the most authoritative managers and speakers, on […]

AS Roma Business Club
Il Social Football Summit e la AS Roma Business Club insieme per uno Snack Summit

Il Social Football Summit presente all’AS Roma Business Summit 2024 Social Football Summit in collaborazione con AS Roma Business Club organizzerà uno Snack Summit in occasione dell’AS Roma Business Summit 2024, evento dedicato al networking di aziende e professionisti, che si terrà il prossimo 28 febbraio allo Stadio Olimpico. A partire dalle 15,00 fino alle 16,30, ci saranno tre momenti di confronto con alcuni tra i più autorevoli manager e speaker, sui temi della diversity & inclusion, della leadership, dell’empowerment […]

Bluenergy Stadium
Udinese and Bluenergy announce innovative solar power project for Italian club’s stadium

Over 2,400 solar panels will produce 1.1 MWh/year at Bluenergy stadium, making it one of Europe’s leading facilities for carbon emission reduction Udinese Calcio and Bluenergy Group are pleased to announce the start of construction on a cutting-edge photovoltaic system to be fitted to the roof of the stadium owned by the Friuli-based club. Over 2,400 state-of-the-art solar panels will help produce around 3,000 kWh/day, enabling the facility to become partially energy self-sufficient. The project means further innovation for an […]

Bluenergy Stadium crea energia

Un impianto fotovoltaico da 1,1 mwh/anno renderà lo stadio di Udine uno dei più evoluti in Europa anche in termini di riduzione delle emissioni. Udinese Calcio e Bluenergy Group annunciano l’inizio dei lavori per la realizzazione di un impianto fotovoltaico d’avanguardia che sarà ospitato sulla copertura dello stadio di proprietà del club friulano. Oltre 2.400 pannelli solari di ultima generazione consentiranno di produrre una media di circa 3.000 kWh/giorno rendendo la struttura parzialmente autosufficiente in termini energetici. La realizzazione aggiungerà […]

Lectio Magistralis del Ministro Andrea Abodi
Lectio Magistralis by Minister Andrea Abodi for the opening of the Master’s Degree Course in Sports Law and Sports Management at the University of Bari

The Minister for Sport and Youths will open the 1st edition of the Master’s Degree Course in Sports Law and Sports Management at the University of Bari for the 2023-24 academic year. The lectio magistralis is scheduled for Monday, 26 February at 3.30 p.m. in the ‘Aldo Moro’ Lecture Hall of the University of Bari’s Department of Law, in Piazza Cesare Battisti 1. The opening will be greeted by the Rector Prof. Stefano Bronzini, the SAMS degree course Coordinator Prof. […]

Lectio Magistralis del Ministro Andrea Abodi per l’apertura del Master in Diritto Sportivo e Management dello Sport dell’Università di Bari

Sarà il Ministro per lo sport e i giovani ad aprire la 1° edizione del Master di I livello in Diritto Sportivo e Management dello Sport dell’Università di Bari per l’anno accademico 2023-24. La lectio magistralis è in programma lunedì 26 febbraio alle 15,30 nell’Aula “Aldo Moro” del dipartimento di Giurisprudenza dell’Università di Bari, in piazza Cesare Battisti 1. In apertura sono previsti i saluti del Rettore prof. Stefano Bronzini, del Coordinatore del corso di laurea SAMS prof. Silvio Tafuri […]

yougovsport
YouGov FootballIndex: The brand health of top Italian and European Clubs after the first half of the 2023-24 Season

Last week saw the end of the first leg of the 2023-2024 Serie A, a moment usually associated with mid-year evaluations. To see what the current situation is, here at YouGov Sport we have taken a look at the brand health of Italian top clubs, in Italy as well as in other relevant markets (i.e. USA and China), comparing them to their national and international rivals, and tracking the evolution since last year. For this kind of analysis, we have used […]

yougovsport
YouGov FootballIndex: Lo Stato di Salute dei Top Club Italiani ed europei alla fine del girone d’andata 2023-2024

La scorsa settimana si è concluso il girone d’andata del campionato di Serie A 2023-2024, un momento di bilanci per molte squadre. Per fare il punto della situazione, in YouGov Sport abbiamo voluto vedere quale sia lo stato di salute dei club italiani in Italia e in alcuni mercati rilevanti (Stati Uniti e Cina), confrontandoli con i principali rivali nazionali ed europei e tracciando un trend rispetto alla situazione di un anno fa. Per farlo abbiamo usato FootballIndex, strumento proprietario di […]

Giorgio Furlani SFS
The Italian Football Industry Under X-Ray: the words of Furlani, Valentini, and Amati

In these interviews, conducted by Fortune Italia, the situation of Italian football has been analyzed from an industrial perspective, providing a comprehensive overview. Giorgio Furlani, ceo of AC Milan, Gianfilippo Valentini, founder of Go Project and creator of the ‘Social Football Summit’, and Antonio Amati, general manager of the IT division of Almaviva, analysed the state of health of the Italian football industry, analysing its criticalities and development opportunities. Each of these three voices offered a different key to interpretation. […]

Giorgio Furlani SFS
La Football Industry italiana vista a raggi x: le parole di Furlani, Valentini e Amati

In queste interviste, realizzate da Fortune Italia, è stata analizzata la situazione del calcio italiano dal punto di vista industriale, offrendo una panoramica completa Giorgio Furlani, ceo del Milan, Gianfilippo Valentini, fondatore di Go Project, nonché ideatore del “Social Football Summit” e Antonio Amati, direttore generale divisione IT Almaviva, hanno analizzato lo stato di salute della football industry italiana, analizzandone criticità e opportunità di sviluppo. Ognuna di queste tre voci ha offerto una chiave di lettura differente. Dall’annosa questione legata alle […]

yougovsport
VAR: italian football fans approve of it and suggest some innovations

Italian fans are in favour of VAR in football, regardless of the team they support. A YouGov survey indicates some improvements would make it even more appreciated. VAR: italian football fans approve of it and suggest some innovations In the summer of 2017, the football world changed forever. After years of fans protesting referee decisions, the Serie A took a revolutionary decision: to introduce VAR (video assistant referee), an assistant who helps the on-field referee on unclear situations (specifically indicated […]

yougovsport
VAR: i tifosi italiani lo promuovono e propongono qualche novità

Gli italiani, a prescindere dalla squadra per cui tifano, giudicano complessivamente positivo il Var. Dal sondaggio YouGov emergono alcuni correttivi che lo renderebbero ancora più apprezzato. Nell’estate del 2017 il mondo del calcio è cambiato per sempre. Dopo anni di polemiche da parte dei tifosi riguardo le decisioni arbitrali, la Serie A prese una decisione epocale. Fu così che venne introdotto il VAR (video assistant referee), ossia un assistente che collabora con l’arbitro in campo per chiarire situazioni dubbie (specificatamente […]

De Siervo
De Siervo (CEO Serie A): “We will open an office in Riyadh in the next 4 months.”

During the meeting organized by the Social Football Summit in Riyadh, the CEO of Serie A League spoke about significant news regarding the future. During the Snack Summit organized in Riyadh by the Social Football Summit, just a few hours before the Italian Supercup final between Napoli and Inter, the CEO of Serie A, Luigi De Siervo, talked about important news. As announced by the CEO, the Italian League will indeed open a new office in Riyadh. “Serie A will […]

De Siervo (CEO Serie A): “Apriremo un ufficio a Riyadh nei prossimi 4 mesi”

Durante l’incontro organizzato dal Social Football Summit a Riyadh, l’amministratore delegato della Lega Serie A ha parlato di importanti novità riguardo il futuro. Durante lo snack summit organizzato a Riyadh dal Social Football Summit a poche ora dalla finale della Supercoppa Italiana tra Napoli e Inter, l’amministratore delegato della Lega Serie A, Luigi De Siervo, ha parlato di importanti novità. La Lega italiana infatti, come annunciato dall’AD, aprirà un nuovo ufficio proprio a Riyadh. “La Serie A aprirà una sede […]

Social Football Summit in Saudi Arabia

On 22nd January in Riyadh the first Snack Summit in partnership with Lega Serie A We are delighted to announce the convening of a prestigious “Snack Summit” by Social Football Summit in Riyadh on the 22nd of January, from 4 p.m. to 6:00 p.m The venue is the Crowne Plaza Riyadh at RDC Hotel and Convention, located on Imam Saud Ibn Abdul Aziz Road, Riyadh, 6391. Lega Serie A proudly stands as the Global Partner for the Social Football Summit. […]

Social Football Summit in Arabia Saudita

Il 22 gennaio a Riyadh il primo Snack Summit in partnership con Lega Serie A Siamo lieti di annunciare l’organizzazione di un prestigioso “Snack Summit” a Riyadh il 22 gennaio, dalle 16:00 alle 18:00. La sede sarà il Crowne Plaza Riyadh at RDC Hotel and Convention, situato in Imam Saud Ibn Abdul Aziz Road, Riyadh, 6391. Il Social Football Summit è orgoglioso di avere la Lega Serie A come global partner. *Dettagli dell’evento – *Titolo:* “From Local to Global and […]

The charity auction organised by the Social Football Summit has ended!

The charity auction organised by the Social Football Summit has ended!We are pleased to be able to announce that €4,435 was raised by the Robin Hood Roma Onlus Association!When they won the auction, the successful bidders made their donation directly to the association, so that they could purchase the reagents needed to use an Automatic Haematology Analyser that will be installed at the Haematology Emergency Care Unit at Via Benevento 6, AOU Policlinico Umberto I-Università Sapienza, to optimise the activities […]

L’asta di beneficenza organizzata dal Social Football Summit si è conclusa!

L’asta di beneficenza organizzata dal Social Football Summit si è conclusa!Siamo lieti di poter comunicare sono stati raccolti 4.435€ dall’Associazione Robin Hood Roma Onlus!Gli aggiudicatari, al momento della vincita dell’asta, hanno effettuato direttamente la loro donazione all’associazione, in modo tale da poter acquistare i reagenti necessari per l’utilizzo di un Analizzatore Ematologico Automatico che verrà installato presso il Pronto Soccorso ematologico dell’Ematologia in Via Benevento 6, AOU Policlinico Umberto I-Università Sapienza, per ottimizzare l’attività delle Malattie Rare Ematologiche pediatriche e […]

The characteristics of the Italian Serie B audience by YouGov

The characteristics of the Italian Serie B audience. Strong growth in spectators (+91%) and interested Italians (+69%) over the last two seasons Through YouGov Profile we investigated the characteristics of the people who follow Serie B. An audience that changes slightly each season but with recurring common traits. There are 2.5 million Italians who declare themselves interested in following the series live. This is almost 5% of the adult population, which puts Serie B at levels of interest close to […]

Le caratteristiche del pubblico della serie Serie B italiana by YouGov

Le caratteristiche del pubblico della serie Serie B italiana. Forte crescita di spettatori (+91%) e italiani interessati (+69%) nelle ultime due stagioni  Attraverso YouGov Profile abbiamo indagato le caratteristiche delle persone che seguono la Serie B. Un pubblico che cambia leggermente ogni stagione ma con tratti comuni ricorrenti.   Sono 2,5 Milioni gli italiani che si dichiaro interessati a seguire la serie dal vivo. Si tratta di quasi il 5% della popolazione maggiorenne, il che pone la Serie B a livelli […]

SFS23: INCLUSIVITY AS A VALUE

We firmly believe that football and – more generally – sport should be accessible to all, without discrimination of any kind. The Social Football Summit and adidas have based the partnership on the pillars of the SFS Manifesto as a guide. From the stage of the sixth Social Football Summit in Rome, we promoted the social inclusion of players of all genders, ethnicities, sexual orientations and physical abilities. Through the narration of best practices, future perspectives up to branding activities, to support sustainability and inclusivity projects […]

SFS23: L’INCLUSIVITÀ COME VALORE

Crediamo fermamente che il calcio e – più in generale – lo sport debbano essere accessibili a tutti, senza discriminazioni di alcun tipo. Il Social Football Summit e adidas hanno basato la partnership sui pillar del Manifesto SFS come guida. Dal palco della sesta edizione del Social Football Summit a Roma abbiamo promosso l’inclusione sociale di giocatori di ogni genere, etnia, orientamento sessuale e abilità fisica. Attraverso il racconto di best practies, prospettive future fino all’attività di branding, per supportare progetti di sostenibilità e inclusività in tutto il mondo. Tema […]

Pinto (AS Roma): «Oggi viviamo un mercato globale, generati 150 milioni in tre anni»

L’intervista di Luca Marchetti al Direttore Sportivo della squadra giallorossa ha chiuso la sesta edizione del Social Football Summit

«I social come chiave per la partecipazione dei tifosi»: Inter e Manchester United al SFS23

Monzani e Speakman hanno raccontato le esperienze dei due club al Social Football Summit

‘Social media as a key to fan participation’: Inter Milan and Manchester United at SFS23

Monzani and Speakman talked about the experiences of the two clubs at the Social Football Summit

“B Future” all’Olimpico di Roma per il Social Football Summit 2023

I progetti della Lega B al Social Football Summit 2023 fra innovazione, tecnologia e sostenibilità

Pimenta: ‘Prices and player evaluations are not the same thing’

The well-known attorney spoke on the panel ‘Player Management and Evaluation, Rankings and Capital Gains’ at the sixth edition of the Social Football Summit

Pimenta: «Prezzi e valutazioni dei giocatori non sono la stessa cosa»

La nota procuratrice è intervenuta al panel “Player Management and Evaluation, Rankings and Capital Gains” della sesta edizione del Social Football Summit

Reichart (A22 SM): ‘UEFA did not even listen to the Superleague proposal’

CEO of ‘A22 Sports Management’ spoke at the Social Football Summit, talking about the new European competition project and revealing some behind-the-scenes details

Reichart (A22 SM): «La UEFA non ha neanche ascoltato la proposta Superlega»

Il Ceo di ‘A22 Sports Management’ è intervenuto al Social Football Summit, parlando del progetto della nuova competizione europea e svelando alcuni retroscena

Zini (Inter Miami): ‘On Messi’s impact there are 3 tangible factors’

The Vice President Partnership of the American franchise spoke at the Social Football Summit 2023

Zini (Inter Miami): «Sull’impatto di Messi ci sono 3 fattori tangibili»

Il Vice President Partnership della franchigia americana è intervenuto al Social Football Summit 2023

Tebas (LaLiga): ‘Support the Superleague is totally wrong’

The President of the Spanish top league spoke at the sixth edition of the Social Football Summit

Tebas (LaLiga): «Chi appoggia la Superlega sbaglia totalmente»

Il Presidente del massimo campionato spagnolo è intervenuto alla sesta edizione del Social Football Summit

Allazeez (Saudi League): ‘We want to be the main hub of world sport’

Arab football was also the protagonist of the sixth edition of the Social Football Summit: the Chairman of the Saudi League spoke about projects and strategies of the Middle East movement

Allazeez (Saudi League): «Vogliamo essere l’hub principale dello sport mondiale»

Anche il calcio saudita protagonista della sesta edizione del Social Football Summit: il Chairman svela le strategie per il presente e per il futuro

‘Stadiums are the key to the future of football’: Ajax and Eintracht cases at SFS23

The topic of facilities closed the first morning of the sixth Social Football Summit 2023, bringing two important international experiences to the centre of the narrative

«Gli stadi sono la chiave del futuro del calcio»: i casi Ajax ed Eintracht al SFS23

La tematica dell’impiantistica ha chiuso la prima mattinata di lavori della sesta edizione del Social Football Summit 2023, portando due importanti esperienze internazionali al centro della narrazione

De Siervo (Lega Serie A): ‘Piracy takes 300 million away from Italian football’

The topic of piracy featured prominently on the Football Stage of the Social Football Summit 2023, also involving Liberatore (Agcom) and Amati (Almaviva)

De Siervo (Lega Serie A): «La pirateria toglie 300 milioni al nostro calcio»

Il tema della pirateria è stato protagonista nel Football Stage del Social Football Summit 2023, coinvolgendo anche Liberatore di Agcom e Amati di Almaviva

Uva (UEFA): ‘We invested 82 million for the sustainability of Euro2024’

UEFA’s Director of Social & Environmental Sustainability talked about how the continent’s top football body will approach sustainability at the European Championships next June

Uva (UEFA): «Investiti 82 milioni per la sostenibilità di Euro2024»

Nel corso dal Day One del Social Football Summit 2023,, è andato in scena il panel “Germania 2024: ESG Strategy”, che ha visto protagonista Michele Uva, direttore di Social & Environmental Sustainability della UEFA, che ha raccontato le modalità con cui il massimo organismo calcistico continentale si approccerà, a livello di sostenibilità, all’Europeo in programma nel prossimo giugno. Nel panel, moderato da Riccardo Luna, Uva ha raccontato gli step che hanno portato la UEFA alla costruzione di questa ESG Strategy per […]

Interview with KIKE LEVY

Hi Kike, this is not your first experience at the SFS, you have already participated several times as a goal representative, but this one will certainly be more special as you will have the role of presenter of one of the stages. What does an event like the Social Football Summit leave you with? I am really looking forward for the Social Football Summit this year, and as you said, this year will be special for me leading one of […]

Intervista a KIKE LEVY

Ciao Kike, per te non si tratta della prima esperienza al Summit, ci hai già partecipato più volte come rappresentante di meta, ma sicuramente questa sarà più speciale dato che avrai il ruolo di presentatore di uno degli stage. Cosa ti lascia un evento come il Summit? Non vedo l’ora di partecipare al Social Football Summit di quest’anno e, come hai detto tu, quest’anno sarà speciale per me che condurrò una delle tappe. Il Social Football Summit è un appuntamento immancabile […]

Interview with VITO PACE, CMO eBay in Italy

Why have you chosen to position yourself in the sporting arena and specifically in football? eBay positions itself as a marketplace of passions: we embrace and share the interests of our community, offering our users everything they want to feed and enrich their experiences. We asked ourselves what was the most popular passion among Italians, the one capable of capturing their attention the most: research and observers tell us that in Italy today football is followed by 34 million people, […]

Intervista a VITO PACE, CMO eBay in Italia

Perché avete scelto di posizionarvi nell’ambito sportivo e in particolare nel calcio eBay si posiziona come marketplace delle passioni: abbracciamo e condividiamo gli interessi della nostra Community, offrendo ai nostri utenti tutto ciò che desiderano per alimentarli e arricchire le loro esperienze. Ci siamo chiesti quale fosse la passione più diffusa tra gli italiani, quella capace di catalizzare maggiormente la loro attenzione: ricerche e osservatori ci dicono che oggi in Italia il calcio è seguito da 34 milioni di persone, […]

Interview with Paola Marinone

Hi Paola, this is not your first experience at the Summit, but this will certainly be more special given that you will have the role of presenter of one of the stages. What does an event like the Summit leave you with? I’m very happy to be back at the Social Football Summit and especially to have an active role as a presenter. I appreciate its evolution in the topics discussed as well as being more and more international, with […]

Intervista a Paola Marinone

Ciao Paola, per te non si tratta della prima esperienza al Summit, ma sicuramente questa sarà più speciale dato che avrai il ruolo di presentatrice di uno degli stage. Cosa ti lascia un evento come il Summit? Torno con molto piacere al Summit e sono davvero entusiasta di esserci come presentatrice. Ho visto grandi evoluzioni sia in termini di temi mettendo al centro business model e tecnologia, che nell’approccio sempre piu’ internazionale con speaker da tre diversi continenti. Lo sport […]

Mosaico Studio and Social Football Summit together again for the sixth edition of the football industry’s most eagerly awaited event, which transforms the Stadio Olimpico into an event hub with a modern and avant-garde look.

This important collaboration adds to the already rich portfolio of Mosaico Studio, which has curated events of national and international scope over the past year. We talk about it with Felice Castrignanò and Luigi Bartone, CEO of Mosaico Studio. To begin with, tell us what Mosaico Studio is, what it does, and what distinguishes the company. Luigi Bartone: “Our story began like all good stories, with a chance encounter between different professionals, but all united by a passion for communication […]

Mosaico Studio e Social Football Summit di nuovo insieme per la sesta edizione dell’appuntamento più atteso dell’industria del calcio.

Una collaborazione importante, che va ad aggiungersi al già ricco portfolio di Mosaico Studio, che nell’ultimo anno ha curato eventi di portata nazionale ed internazionale. Ne parliamo con Felice Castrignanò e Luigi Bartone, CEO di Mosaico Studio. Per cominciare, raccontateci cos’è Mosaico Studio, cosa fa e qual è la caratteristica che contraddistingue la società. Luigi Bartone: “La nostra storia è cominciata come tutte le belle storie, con un incontro casuale tra professionalità diverse tra loro, ma tutte accomunate dalla passione […]

Interview with Stefano Russo, Associate Sales Director YouGov, Partner of #SFS23

In view of the Social Football Summit, we met Stefano Russo, associate sales director of YouGov, one of the world’s leading companies in data analysis and market research. Here’s what he told us about his experience.   In your network you have 24 million panelists distributed in 59 different markets. But what is the working method of YouGov to carry out the surveys, and on which sectors can you perform your activities? YouGov is a research institute founded in the UK […]

Intervista a Stefano Russo, Associate Sales Director YouGov, Partner di #SFS23

In vista del Social Football Summit, abbiamo incontrato Stefano Russo, associate sales director di YouGov, una delle aziende leader nel mondo per quanto riguarda le analisi dei dati e le ricerche di mercato. Ecco cosa ci ha raccontato della sua esperienza.   –  Nella vostra rete vantate 24 milioni di panelisti distribuiti in 59 mercati differenti. Ma qual è il metodo di lavoro di YouGov per effettuare le rilevazioni, e su quali settori potete compiere le vostre attività? YouGov è un istituto […]

Interview with Ivan Ortenzi | Host of the SFS 2023

We have reached the sixth edition of the Social Football Summit, you have been with us since year zero, so since 2018, you can take stock of these years of an event in which many things have really changed in the Football Industry. “First of all, I wanted to take this opportunity to applaud Gianfilippo Valentini, Massimo Tucci, and the entire Social Football Summit and Social Media Soccer team for having given life to an event that today is considered […]

Intervista a Ivan Ortenzi | Presentatore del SFS 2023

Siamo arrivati alla sesta edizione del Social Football Summit, tu sei con noi dall’anno zero, quindi dal 2018, ci fai un bilancio di questi anni di evento in cui sono cambiate davvero molte cose nella Football Industry. “Innanzitutto volevo cogliere l’occasione per fare un applauso a Gianfilippo Valentini, a Massimo Tucci e a tutto il team del Social Football Summit e di Social Media Soccer per aver dato vita ad un evento che oggi è considerato un appuntamento fisso di […]

Lega B at the Social Football Summit 2023 with the “B Future” project

Lega B dedicates its participation in the VI edition of the Social Football Summit, which will be held on 21 and 22 November at the Olympic Stadium in Rome, to training for its associated clubs. In fact, through the B Future project, a series of specific events will be promoted aimed at marketing and communication employees of the BKT Series companies, offering the opportunity to discuss their respective fields with the top experts at a national level. The panel organized […]

La Lega B al Social Football Summit 2023 col progetto “B Future”

La Lega B dedica alla formazione per i club associati la propria partecipazione alla VI edizione del Social Football Summit, che si terrà il 21 e 22 novembre presso lo Stadio Olimpico di Roma. Attraverso il progetto B Future, infatti, verranno promossi una serie di appuntamenti specifici rivolti agli addetti al marketing e alla comunicazione delle società della Serie BKT, offrendo l’opportunità di confrontarsi nei rispettivi ambiti con i massimi esperti a livello nazionale. Il panel organizzato dalla Lega B […]

Interview with Marina Presello | host of the SFS 2023

This is the first time for you as presenter of the Social Football Summit. What do you expect from an event that is unique in Italy? ‘I want to learn from this experience, I think it will be super formative bringing together so many realities and voices in a 2-day full immersion. I am very curious and also very full of expectations’. In your job you deal with so many teams, which ones have impressed you the most in recent […]

Intervista a Marina Presello | Presentatrice del SFS 2023

Per te si tratta della prima volta da presentatrice del Social Football Summit. Cosa ti aspetti da un evento che è unico in Italia nel suo genere? “Io voglio imparare da questa esperienza, credo che sarà super formativa raggruppando così tante realtà e voci in una 2 giorni di full immersion. Sono molto curiosa e anche molto carica di aspettative”. Nel tuo lavoro hai a che fare con tantissime squadre, quali sono le realtà che ti hanno colpito di più […]

Edilfar Rent partner 2023

Edilfar Rent, alongside Mercedes-Benz for over 25 years, is proud to be able to once again be the mobility partner of the sixth edition of the Social Football Summit after the 2022 edition. The two brands are united by values such as passion, style, a taste for challenge, the pursuit of the limit, and the best performance. But also from the belief that sustainability is a fundamental strategic asset, both from a business point of view and in the relationship […]

Edilfar Rent partner 2023

Edilfar Rent a fianco da oltre 25 anni di Mercedes-Benz è orgogliosa di poter essere nuovamente mobility partner della sesta edizione del Social Football Summit dopo l’edizione del 2022. I due marchi, sono accomunati da valori quali la passione, lo stile, il gusto per la sfida, la ricerca della migliore performance e del limite. Ma anche dalla convinzione che la sostenibilità sia un asset strategico fondamentale, sia dal punto di vista del business che nel rapporto con l’ambiente e la […]

ON 21 AND 22 NOVEMBER, THE SIXTH SOCIAL FOOTBALL SUMMIT. UPDATES AND NEWS ON SKY SPORT

Rome, 8 November – The Social Football Summit, the event organised by Go Project and Social Media Soccer, returns on 21 and 22 November at the Stadio Olimpico in Rome. The b2b event dedicated to the football industry announces the presence of Sky Sport also for this sixth edition. Sky Sport will cover the event editorially and digitally with reports and interviews from the Olympic Stadium, live on Sky Sport 24 and online on skysport.it. There will also be a […]

Il 21 e 22 novembre, la sesta edizione del social football summit. Aggiornamenti e notizie su sky sport

Roma, 8 novembre – Torna il Social Football Summit, l’evento organizzato da Go Project e Social Media Soccer, il prossimo 21 e 22 novembre allo Stadio Olimpico di Roma. L’evento b2b dedicato alla football industry annuncia la presenza di Sky Sport anche per questa sesta edizione. Sky Sport coprirà a livello editoriale e digital l’evento con servizi e interviste dallo Stadio Olimpico, in diretta su Sky Sport 24 e online su skysport.it. Una presenza anche sui social di Sky Sport che […]

Italiacamp partner for the third consecutive year of the Social Football Summit

For the third consecutive edition, Italiacamp is among the partners of the Social Football Summit, an event that will bring together the most important stakeholders of the international football industry on 21 and 22 November at the Stadio Olimpico in Rome. At the heart of this year’s partnership will be a discussion open to companies, clubs, institutions and universities that will be held on 21 November from 10 a.m. on the topic of Dual Careerand Post Career and training opportunities […]

Italiacamp partner per il terzo anno consecutivo del Social Football Summit

Per la terza edizione consecutiva Italiacamp è tra i partner del Social Football Summit, evento che vedrà riuniti il 21 e il 22 novembre allo Stadio Olimpico di Roma i più importanti stakeholder della football industry internazionale. Al centro della partnership di quest’anno ci sarà un momento di confronto aperto ad aziende, club, istituzioni e università che si terrà il 21 novembre a partire dalle 10:00 sul tema delDual Career e Post Career e delle opportunità formative per gli ex […]

FERPI supports the sixth edition of the Social Football Summit

For the first time FERPI will be patronizing the international event in Italy on the Football Industry Rome, November 7 – Now in its 6th edition, the Social Football Summit will take place in Rome on 21 and 22 November, under the patronage of FERPI. It is the only international event in Italy dedicated to the football industry, with training, updates, meetings and comparisons between professionals and companies. Born in 2018, it has become year by year more and more […]

Patrocinio FERPI per la sesta edizione del Social Football SummitIl

L’assist della Federazione all’unico evento internazionale in Italia sulla Football Industry Roma, 7 novembre 2023 – 6ª edizione per il Social Football Summit, che si svolgerà a Roma il 21 e 22 novembre, con il patrocinio della FERPI-Federazione Relazioni Pubbliche Italiana. È l’unico evento internazionale in Italia dedicato alla football industry, con formazione, aggiornamento, incontro e confronto tra professionisti e aziende.  Nato nel 2018, il Social Football Summit è diventato di anno in anno sempre di più un punto di riferimento professionale del […]

The Social Football Summit announces partnership with adidas.

The Social Football Summit is proud to announce adidas as a partner of the sixth edition that will kick off on 21 and 22 November at the Stadio Olimpico in Rome. The partnership with adidas is a reason of pride for SFS. The partnership with adidas is a reason of pride for SFS. This collaboration represents a milestone in the growth of our commercial appeal and strengthens the development process of our event both in Italy and in the world.

Il Social Football Summit annuncia la partnership con adidas.

Il Social Football Summit è orgoglioso di annunciare adidas come partner della sesta edizione che prenderà il via il prossimo 21 e 22 novembre allo Stadio Olimpico di Roma. La partnership con adidas è motivo di orgoglio per SFS. Questa collaborazione rappresenta una tappa fondamentale nel percorso di crescita dell’appeal commerciale e rafforza il processo di sviluppo del nostro evento sia in Italia che all’estero.

INTERVIEW WITH ALESSANDRO GIACOMINI, CEO OF INFRONT

Hi Alessandro, welcome to the Social Football Summit blog. Today we would like to have a chat to understand how Infront has evolved and with what vision it is supporting the football industry. As Infront we have always worked, both at the Italian and international level, on the development of new formats, creating by now 15 years ago a centre of excellence located in Italy, in our Milan offices, for the creation and realisation of new digital formats. We have […]

INTERVISTA A ALESSANDRO GIACOMINI, CEO DI INFRONT

Ciao Alessandro, benvenuto sul blog del Social Football Summit.  Oggi vorremmo fare una chiacchierata per comprendere come Infront si è evoluta e con quale vision sta supportando l’industria del calcio, oltre che la sua applicazione in questo mondo. Come Infront abbiamo sempre lavorato, sia a livello italiano, sia a livello internazionale, sulla messa a punto di nuovi format, creando ormai 15 anni fa un centro di eccellenza che si trova proprio in Italia, nei nostri uffici di Milano, per la […]

The endorsement of the Italian Football Coaches Association at the Social Football Summit

The endorsement and support of the Italian Football Coaches Association is a source of great pride for the Social Football Summit. It rewards our ongoing efforts towards the growth of the entire football movement. Coaches remind us of the importance of commitment both on and off the field. The football industry needs to be rejuvenated by embracing innovation and the new generations. It’s gratifying to know that such an important association values our work and helps us achieve our goals.

Il patrocinio dell’Associazione Italiana Allenatori di Calcio al Social Football Summit

Il patrocinio e il supporto dell’Associazione Italiana Allenatori di Calcio sono motivo di grande orgoglio per il Social Football Summit. Questo riconoscimento premia i nostri sforzi costanti per la crescita dell’intero movimento calcistico. Gli allenatori ci ricordano l’importanza dell’impegno sia in campo che fuori. L’industria calcistica ha bisogno di rinnovarsi abbracciando l’innovazione e le nuove generazioni. È gratificante sapere che un’associazione così importante valuti il nostro lavoro e ci aiuti a raggiungere i nostri obiettivi

Il sostegno dell’AIC al Social Football Summit

Il sostegno dell’AIC al Social Football Summit Il Social Football Summit ha ricevuto il patrocinio dell’Associazione Italiana Calciatori (AIC) L’AIC è un’organizzazione che tutela e supporta i calciatori professionisti in Serie A, Serie B, Lega Pro e, dal 2000, anche i calciatori dilettanti, il calcio femminile e il calcio a 5. Siamo entusiasti di questa collaborazione che va avanti da alcuni anni, che ci consente di rafforzare il nostro impegno condiviso nella costruzione di un calcio sempre più moderno, sostenibile […]

The support of the AIC at the Social Football Summit

The support of the AIC at the Social Football Summit. The Social Football Summit has received the endorsement of the Italian Footballers’ Association. The AIC is an organization that protects and supports professional football players in Serie A, Serie B, Lega Pro, and, since 2000, also amateur football players, women’s football, and futsal. We are delighted about a collaboration that has been ongoing for a few years now, allowing us to strengthen our joint commitment to building a football that […]

La Gazzetta dello Sport media partner of the Social Football Summit

The Social Football Summit announces the agreement with Gazzetta dello Sport as media partner It is an important step in the expansion process of the Social Football Summit, now in its sixth edition, which thus strengthens its media positioning in Italy. Gazzetta.it will follow the event with timely and punctual digital information with an increase in last-minute content that responds to the needs of football industry fans and their growing need for mobility.

La Gazzetta dello Sport media Partner del Social Football Summit

Il Social Football Summit annuncia la media partnership con La Gazzetta dello Sport. É una tappa importante del processo di espansione del Social Football Summit, giunto alla sesta edizione, che rafforza così il suo posizionamento in Italia a livello mediatico.Gazzetta amplificherà l’evento con contenuti dedicati che rispondono ai bisogni degli appassionati di football industry e alla loro esigenza crescente di mobilità.

Italiaonline confirms partnership with Social Football Summit

The Social Football Summit and Italiaonline announce their partnership for the sixth edition on 21 and 22 November 2023 at the Stadio Olimpico in Rome, which demonstrates their focus on the growth of the entire industry, on issues of digital and process innovation, on the development of business models and in general on the dynamics of new content sharing systems. The Social Football Summit is a platform for innovative content, sharing, networking and education on the Football Industry. Italiaonline’s participation […]

Italiaonline conferma la partnership con il Social Football Summit

Il Social Football Summit e Italiaonline annunciano la partnership per la sesta edizione del 21 e 22 novembre 2023 allo Stadio Olimpico di Roma, che dimostra l’attenzione alla crescita dell’intera industry, ai temi dell’innovazione digitale e di processo, allo sviluppo di modelli di business ed in generale alle dinamiche dei nuovi sistemi di condivisione dei contenuti. Il Social Football Summit è una piattaforma di contenuti innovativi, di condivisione, networking e formazione sulla Football Industry. La partecipazione di Italiaonline in questa […]

Five+1 Sisters: The American Renaissance of Milan, from Elliott to RedBird

In July 2018, Milan entered a new era after years filled with difficulties. The 2011 Serie A title had been the last triumph of the Berlusconi era, before a technical and, in part, economic decline that had taken the Milan club away from the elite of European football. The sale to Yonghong Li did not change the trajectory that was already on a downward path. What changed everything were the Americans. Elliott Fund, on July 10, 2018, announced that they […]

Five+1 Sisters: il rinascimento USA del Milan, da Elliott a RedBird

Nel luglio del 2018 il Milan entrava in una nuova epoca, dopo anni pieni di difficoltà. Lo Scudetto del 2011 era stato l’ultimo trionfo dell’era dorata berlusconiana, prima di un declino tecnico e, in parte, economico che ha allontanato il club meneghino dall’élite del calcio europeo. La cessione a Yonghong Li non servì a dare una sterzata a una parabola che aveva preso una direzione discendente. A cambiare tutto sono stati gli americani. Il fondo Elliott il 10 luglio 2018 annunciò di […]

YouGov new partner of the Social Football Summit

YouGov will present research on Serie A fans worldwide at SFS23. The research institute offering innovative global solutions will be partnering with the sixth edition of the Social Football Summit. Founded in London in 2000, YouGov helps brands, agencies, public and private institutions make strategic decisions. Present in 55 countries, YouGov has one of the largest proprietary panels in the world: over 24 million members, of which over 385,000 in Italy Next 21 and 22 November, at the Stadio Olimpico […]

YouGov nuovo partner del Social Football Summit

YouGov presenterà a SFS23 una ricerca sui fan della serie A nel mondo.  L’Istituto di ricerca che offre soluzioni innovative sarà partner della sesta edizione del Social Football Summit.  Fondata a Londra nel 2000, YouGov aiuta i brand, le agenzie, istituti pubblici e privati a prendere decisioni strategiche. Presente in 55 Paesi, YouGov possiede uno dei più grandi panel proprietari al mondo: oltre 24 milioni di membri, di cui oltre 385.000 in Italia  Il prossimo 21 e 22 novembre, allo […]

GOAL FOR THE THIRD CONSECUTIVE YEAR IS MEDIA PARTNER OF THE SOCIAL FOOTBALL SUMMIT 2023

GOAL.COM, an online newspaper in the football content sector, will help the Social Football Summit reach a new generation of Football Industry fans as a media partner. The objective of the media partnership stems from the desire to give visibility to the project and to be able to report on its most interesting dynamics. For three years now, GOAL.COM has been a media partner of the Social Football Summit, a winning combination as these two realities are keen to be at the avant-garde. […]

GOAL PER IL TERZO ANNO CONSECUTIVO È MEDIA PARTNER DEL SOCIAL FOOTBALL SUMMIT 2023

Roma 27/10/2023 – GOAL.COM, testata giornalistica online nel settore dei contenuti calcistici, aiuterà il Social Football Summit a raggiungere una nuova generazione di appassionati della Football Industry, come media partner. L’obiettivo della media partnership nasce dalla volontà di dare visibilità al progetto e di poterne raccontare le dinamiche più interessanti. Da tre anni GOAL.COM è media partner del Social Football Summit, una combo vincente trattandosi di due realtà attente ad essere all’avanguardia. Con GOAL.COM il Social Football Summit vuole portare i […]

INFRONT PARTNER OF SFS23: 21-22 NOVEMBER THE 6th EDITION OF THE SOCIAL FOOTBALL SUMMIT

The partnership is renewed for the third year in a row with the naming of the Corporate Area and the launch of the Infront Sport Business Academy Rome, 10/26/2023 – The partnership has been renewed for the 2023 edition thanks to the naming of the Infront Corporate Area, the networking & hospitality area of the sixth edition of the Social Football Summit. The two-day event dedicated to the Football Industry returns on 21 and 22 November in the fascinating setting […]

INFRONT PARTNER DI SFS23: 21-22 NOVEMBRE LA 6a EDIZIONE DEL SOCIAL FOOTBALL SUMMIT

Si rinnova la partnership per il terzo anno di fila con il naming dell’Area Corporate e il lancio della Infront Sport Business Academy Roma, 26/10/2023 – Rinnovata la partnership per l’edizione 2023 grazie al naming dell’Area Corporate Infront, l’area dedicata al networking & hospitality della sesta edizione del Social Football Summit. Torna il 21 e 22 novembre la due giorni dedicata alla Football Industry nell’affascinante cornice dello stadio Olimpico. L’evento che rappresenta un appuntamento irrinunciabile per tutti gli addetti ai lavori del […]

ON 21 AND 22 NOVEMBER, THE SIXTH SOCIAL FOOTBALL SUMMIT. LEGA SERIE A IS GLOBAL PARTNER OF SFS23.

Rome 25 October – In November, the Social Football Summit returns, two days dedicated to the Football Industry full of meetings and new developments in the splendid venue of the Stadio Olimpico. Through the contributions and participation of Institutions, Federations, Leagues, Clubs, Media and Top Brands, the Social Football Summit continues to be an international reference point of its kind on the issues of business, innovation, marketing and communication in Italy An important opportunity for the protagonists of football to […]

IL 21 E 22 NOVEMBRE, LA SESTA EDIZIONE DEL SOCIAL FOOTBALL SUMMIT. LEGA SERIE A È GLOBAL PARTNER DI SFS23.

Roma 25 ottobre – A novembre torna il Social Football Summit, due giorni dedicati alla Football Industry ricchi di incontri e novità nella splendida cornice dello stadio Olimpico. Attraverso i contributi e la partecipazione di Istituzioni, Federazioni, Leghe, Club, Media e Top Brand, il Social Football Summit continua ad essere un punto di riferimento internazionale nel suo genere sulle tematiche del business, dell’innovazione, del marketing e della comunicazione in Italia. Un’occasione importante per i protagonisti del calcio per condividere e generare […]

ICC Men’s Cricket World Cup 2023: the technology offering of the world’s ‘second most popular’ sport

We know that football is the most watched sport in the world, with about 4.0 billion fans, but few consider that the second most watched sport in terms of audience size is cricket. It is the second most watched sport in the world, with about 2.6 billion fans. It is mainly followed in India, where cricket is the national sport, with growing popularity in many Asian countries. The 13th edition of the ICC Men’s Cricket World Cup 2023, which began […]

Coppa del Mondo di cricket maschile ICC 2023: l’offerta tecnologica del “secondo sport” più seguito al mondo

Sappiamo che il calcio è lo sport più seguito al mondo, con circa 4,0 miliardi di appassionati, ma pochi considerano che il secondo sport più seguito per numerosità dell’audience sia il cricket. È il secondo sport più seguito al mondo, con circa 2,6 miliardi di appassionati. È seguito principalmente in India, dove il cricket è lo sport nazionale, con una crescente popolarità in molti paesi asiatici. In questi giorni si sta svolgendo in India la tredicesima edizione della Coppa del […]

Barcelona and the Rolling Stones together for the Clasico

The band’s logo will be on the blaugrana’s shirt for the match against Real Madrid Now there is also the officiality. Barcelona and the Rolling Stones will play together in the next Clasico, the match against Real Madrid on 29 October. The news had already gone around the world in recent weeks and now it has been made official, with the English band unveiling the special jerseys with which the Catalans will play the eagerly awaited match. A collaboration that […]

Il Barcellona e i Rolling Stones insieme per il Clasico

Il logo della band sarà sulla maglia dei blaugrana in occasione del match contro il Real Madrid Adesso c’è anche l’ufficialità. Il Barcellona e i Rolling Stones giocheranno insieme il prossimo Clasico, la sfida contro il Real Madrid del 29 ottobre. La notizia aveva fatto il giro del mondo già nelle scorse settimane e adesso è stata ufficializzata, con la band inglese che ha svelato le maglie speciali con cui i catalani giocheranno l’atteso confronto. Una collaborazione frutto della partnership che lega Spotify […]

A conversation with davide ragazzi, ceo of kama sport: big data and innovation for football!

Hi Davide, welcome to blog of the Social Football Summit. Today we would like to have a talk to better understand the reality of Kama Sport and the support it can give to the football industry, as well as its application in this world. To begin with, tell us how the idea for this project came about and what is your mission? The idea behind Kama took shape in October 2017, during the first historic football hackathon organized by the […]

Intervista a davide ragazzi, ceo di kama sport: big data e innovazione per il calcio!

Ciao Davide, benvenuto sul blog del Social Football Summit. Oggi vorremmo fare una chiacchierata per comprendere al meglio la realtà di Kama Sport e il supporto che può dare all’industria del calcio, oltre che la sua applicazione in questo mondo. Per cominciare, ci racconti come è nata l’idea di questo progetto e qual è la vostra mission? L’idea alla base di Kama ha preso forma nell’ottobre del 2017, durante il primo storico hackathon sul calcio organizzato dalla FIGC. Eravamo grandi […]

“Italy-England, derby of Europe”: at the Italian Embassy in London

On the run-up to the challenge with England in the qualification for Euro 2024. The match is scheduled for this evening at ‘Wembley’, an event was held this morning at the Italian Embassy, organised by the same and the Italian Chamber of Commerce in the United Kingdom, under the patronage of Social Football Summit and Adicosp. Ambassador Inigo Lambertini introduced the proceedings of ‘Italy-England, derby of Europe’, while Il Fatto Quotidiano journalist Stefano Boldrini and Massimiliano Vitelli, correspondent of the […]

“Italia-Inghilterra, derby d’Europa”: all’Ambasciata d’Italia a Londra

Alla vigilia della sfida con l’Inghilterra nella qualificazione per Euro 2024. Il match è in programma stasera a “Wembley”, questa mattina, presso l’Ambasciata d’Italia, si è tenuto un evento realizzato dalla stessa e dalla Camera di Commercio italiana nel Regno Unito, con il patrocinio di Social Football Summit e Adicosp. Introdotti i lavori de “Italia-Inghilterra, derby d’Europa” dall’ambasciatore Inigo Lambertini, mentre hanno coordinato il tutto il giornalista de Il Fatto Quotidiano Stefano Boldrini e Massimiliano Vitelli, corrispondente del Sunday Post in Italia; i saluti anche […]

Check in on those around you | #WorldMentalHealthDay

One of the points of the Social Football Summit Manifesto is ‘Inclusivity as a Value’ because we firmly believe that football and sport in general should be accessible to all, without any kink of discrimination. We promote the inclusion of all people of all genders, ethnicities, sexual orientations and physical abilities. We work to eliminate discriminatory attitudes and prejudice in football sector, and we promote awareness programmes to educate football players, coaches and fans on issues of inclusiveness and mutual […]

Controlla le persone intorno a te | #WorldMentalHealthDay

Uno dei punti del Manifesto del Social Football Summit è “L’Inclusività come Valore” perché crediamo fermamente che il calcio e lo sport in generale debbano essere accessibili a tutti, senza discriminazioni di alcun tipo. Promuoviamo l’inclusione di tutte le persone di ogni genere, etnia, orientamento sessuale e abilità fisica. Lavoriamo per eliminare gli atteggiamenti discriminatori e i pregiudizi nel calcio e promuoviamo programmi di sensibilizzazione per educare i giocatori, gli allenatori e i tifosi sui temi dell’inclusività e del rispetto […]

Football data protagonists at the Olympic Stadium: agreement between the Social Football Summit and tech start-up Kama.Sport

Rome 5 October 2023 The Social Football Summit, the football industry event now in its sixth edition, has signed an agreement with Kama.Sport, a start-up active in sport-tech. The partnership includes three main lines of collaboration: support for digital dissemination, internalisation of SFS content and support for innovative technologies and activities. Kama.Sport is a software and data science house operating in the world of football focused on digital, web services and Industry 4.0. Kama.Sport constantly invests in research, developing innovative […]

I dati del calcio protagonisti allo Stadio Olimpico: accordo tra il Social Football Summit e la start up tech Kama.Sport

Roma 5 ottobre 2023 Il Social Football Summit, l’evento sulla football industry giunto alla sesta edizione, l’ha firmato un accordo con Kama.Sport, startup attiva nello sport-tech. La partnership prevede tre principali linee di collaborazione: sostegno alla divulgazione digitale, internalizzazione dei contenuti SFS e supporto per tecnologie e attività innovative. Kama.Sport è è una software e data science house che opera nel mondo del calcio focalizzata su digital, servizi web e industria 4.0. Kama.Sport investe costantemente in ricerca, sviluppando tecnologie innovative, […]

From the Foro Italico to the Historical Heart of the Eternal City, walking through the great beauty of Rome

by Chiara Ercini @adayinrome As you know, once again this year the Social Football Summit will be held in the beautiful city of Rome. We therefore asked a great connoisseur of Rome like Chiara Ercini, founder of the blog @adayinrome, to help you further enhance your SFS23 experience! Below you will find great tips for planning your trip to the Eternal City. Rome, the Urbs Aeterna, is a stratification of history, art and culture with one common thread: wonder. Capturing […]

Dal Foro Italico al Cuore Storico della Città Eterna, passeggiando nella grande bellezza di Roma

di Chiara Ercini @adayinrome Come sapete, anche quest’anno l’edizione del Social Football Summit si terrà nella splendida città di Roma. Abbiamo quindi chiesto a una grande conoscitrice di Roma come Chiara Ercini, founder del blog @adayinrome, per aiutarvi a migliorare ulteriormente la vostra esperienza alla SFS23! Di seguito troverete ottimi consigli per pianificare il vostro viaggio nella città eterna. Roma, l’Urbs Aeterna, è una stratificazione di storia, arte e cultura con un unico filo conduttore: la meraviglia. Cogliere l’essenza profonda […]

To Milan the first Snack Summit: Back to the future of football

Yesterday an important new format went live, called ‘Snack Summit’. A short conference road to the sixth edition of the Social Football Summit to be held next 21 and 22 November at the Stadio Olimpico in Rome. The first Snack Summit ‘Back to the future of football’ was hosted within the 24Ore Business School. The first part of the Snack Summit had the panel on ‘Football in the entertainment economy’ with speeches by Lorenzo Plazzotta Ceo Chiamarsi Bomber, Lorenzo Dallari […]

Fashion and Football: When Worlds Begin to Merge

Team jerseys are becoming increasingly fashionable: Block Core is just one example of how these two sectors are collaborating more and more frequently. Crossovers between fashion and football are becoming more common and are increasingly winning over fans and enthusiasts. The connection between the fashion industry and the world’s most popular sport has become more apparent with each passing year. The common denominator here is club jerseys, as well as hoodies and pre-match kits. It has become quite common to […]

Moda e calcio: quando i mondi iniziano a mescolarsi

Le maglie delle squadre sono sempre più elemento fashion: il Block Core è solo uno degli esempi di come i due settori stanno lavorando insieme sempre più frequentemente I crossover fra moda e calcio sono sempre più frequenti e convincono sempre più tifosi e appassionati. Il connubio fra il settore del fashion e quello dello sport più seguito al mondo è diventato di anno in anno sempre più evidente. Il minimo comune denominatore sono le maglie dei club, ma anche […]

The situation of technical sponsors in Serie A and the rest of Europe

The picture of technical sponsors for the 2023/24 Serie A season has now been outlined, with some variations compared to the past season. It is a fairly diverse division that attests to the high competitiveness of an industry currently experiencing its peak period of activity. There will be 12 brands “playing” in the Italian top league in the just-started season. The most prominent ones, with three teams each, are the Spanish brand Joma Sport (Atalanta, Torino, and Hellas Verona) and […]

La situazione degli sponsor tecnici in Serie A e nel resto d’Europa

Si è ormai delineato, con alcune variazioni rispetto alla passata stagione, il quadro degli sponsor tecnici della Serie A 2023/24. Una suddivisione abbastanza variegata, che testimonia l’alta competitività di un settore che sta conoscendo il suo periodo di massimo fermento. Saranno 12 i brand che “giocheranno” il massimo campionato italiano nella stagione appena iniziata. I più diffusi, con tre società vestite a testa, sono gli spagnoli di Joma Sport (Atalanta, Torino ed Hellas Verona) e l’italiana Kappa (Fiorentina, Empoli e […]

EXTRA TIME: THE SOCIAL FOOTBALL SUMMIT’S START-UP COMPETITION

EXTRA TIME is the innovation program of the Social Football Summit, a startup competition that includes a scouting platform and a broader open innovation program. The EXTRA TIME challenge is open to teams and companies – innovative startups and SMEs – already established or to be established, residing in Italy and abroad. The goal of the call is to identify innovative proposals to apply to the football and sports industry in various areas: data and technology; fan experience; smart stadiums; gaming; wearables; youth […]

EXTRA TIME: LA START-UP COMPETITION DEL SOCIAL FOOTBALL SUMMIT

EXTRA TIME è il programma di innovazione del Social Football Summit, una startup competition che prevede una piattaforma di scouting e un più ampio programma di open innovation. La challenge EXTRA TIME è rivolta a team e imprese – startup e pmi innovative – costituite o da costituire, residenti in Italia e all’estero. L’obiettivo della call è quello di individuare proposte innovative da applicare all’industria del calcio e dello sport, in differenti ambiti di intervento: dati e tecnologie; fan experience; smart stadium; gaming; […]

The Manifesto of the Social Football Summit: the great network of skills and training to grow the Football Industry

This year, the Social Football Summit has its own charter of intent, a Manifesto, which has the ambitious goal of strengthening the football industry. The vision of the Social Football Summit is clear: to create a platform where ideas and innovations find a common space. Institutions, companies, professionals, innovators and communicators want to institutionalize this event as an international opportunity for sharing and training. The goal? Combine different skills, often perceived as distant, in a single collaborative network. In practice, […]

Il Manifesto del Social Football Summit: il grande network di competenze e formazione per far crescere la Football Industry

Da quest’anno il Social Football Summit ha una sua carta di intenti, un Manifesto, che ha l’obiettivo ambizioso di potenziare la Football Industry. La visione del Social Football Summit è chiara: realizzare una piattaforma dove idee e innovazioni trovino uno spazio comune. Istituzioni, aziende, professionisti, innovatori e comunicatori vogliono istituzionalizzare questo appuntamento come occasione internazionale di condivisione e formazione. L’obiettivo? Unire competenze diverse, spesso percepite come distanti, in un unico network collaborativo. In pratica, si parla di un calendario ricco […]

Mercedes-Benz Stadium
The Three Most Recent NFL Stadiums

by Ivan Ortenzi | MBA Professor and Football Industry Lecturer American sports are synonymous with grandeur, spectacle, and entertainment. And there’s nothing more iconic in the American sports landscape than the National Football League (NFL). NFL stadiums are not just playing fields; they are true monuments to the passion of fans and the grandeur of the sports industry. Among them, some stand out for their exorbitant construction costs, making them architectural masterpieces. Here are the three most recent NFL stadiums […]

Mercedes-Benz Stadium
I tre stadi più recenti della NFL

di Ivan Ortenzi | MBA Professor e docente di Football Industry Lo sport americano è sinonimo di grandezza, spettacolo e intrattenimento. E non c’è niente di più iconico nel panorama sportivo degli Stati Uniti della National Football League (NFL). Gli stadi della NFL non sono solo campi da gioco, ma veri e propri monumenti alla passione degli appassionati e alla grandiosità dell’industria sportiva. Tra questi, alcuni si distinguono per i costi di costruzione esorbitanti che li hanno resi opere d’arte architettoniche. […]

What to expect from the upcoming Social Football Summit 2023

Starting from August, on the official website of the Social Football Summit, there will be all the previews of the new project and the 6th edition, which will take place on November 21st and 22nd at the Stadio Olimpico in Rome. There will be important organizational and content-related innovations that will contribute to integrating a highly appreciated and engaging format. One of these innovations will be the introduction of collateral conferences to the main event, which we have named “Snack […]

Cosa aspettarsi dal prossimo Social Football Summit 2023

Dal mese di agosto sul sito ufficiale del Social Football Summit ci saranno tutte le anticipazioni del nuovo progetto e della VI edizione che si terrà il 21 e 22 novembre allo Stadio Olimpico di Roma. Ci saranno importanti novità organizzative e di contenuti che contribuiranno a integrare un format molto apprezzato e partecipato. Una di queste sarà l’introduzione di conferenze collaterali al main event che abbiamo chiamato “Snack Summit” e si svolgeranno in diverse città europee nel biennio 2023-2024. Altra novità […]

Here are the 10 most popular NFT projects in the world of football

With NFTs, many sports clubs, leagues or competitions are revolutionizing their approach to interacting with fans. The goal of these digital assets is to increase the engagement between the sports entity and its supporters, creating a practically unlimited series of products, from the official shirt to the football stickers or the stadium, everything can be transformed into Non- Fungible Token and the main feature is that these products can have an exclusive property in a specific subject, the fan. Fans […]

Ecco i 10 progetti NFT più popolari nel mondo del calcio

Con gli NFT molti club, leghe o competizioni sportive stanno rivoluzionando il loro approccio all’interazione con i tifosi. L’obiettivo di questi asset digitali è quello di aumentare l’engagement tra l’entità sportiva e i propri sostenitori, creando una serie di prodotti praticamente illimitati, dalla maglia ufficiale fino alle figurine dei calciatori o allo stadio, tutto può essere trasformato in Non-Fungible Token e la caratteristica principale è che questi prodotti possono avere una proprietà esclusiva in un determinato soggetto, il tifoso. I […]

Champions League technical sponsors, which are the strongest brands?

The day after the draw for the tournament groups, we see how the sponsorships of the participating teams are distributed. As predicted, Nike commands, followed by Adidas and Puma. The 2022/23 UEFA Champions League officially kicked off yesterday evening. No games yet, unfortunately, but the basics necessary to know all the rounds of the tournament. In fact, the classic draw for the 32 participants took place, outlining the 8 groups with their respective seedings. A complete picture of the Big […]

Sponsor tecnici Champions League, quali sono i brand più forti?

Il giorno dopo il sorteggio dei gironi del torneo, vediamo come sono distribuite le sponsorizzazioni delle squadre partecipanti. Come da pronostico comanda Nike, seguita da Adidas e Puma. Ieri sera è ufficialmente cominciata la UEFA Champions League 2022/23. Ancora nessuna partita, purtroppo, ma le basi necessarie per conoscere tutti i gironi del torneo. Ha avuto infatti luogo il classico sorteggio delle 32 partecipanti, delineando gli 8 gruppi con le rispettive teste di serie. Un quadro quindi completo delle Coppa dalle […]

Numbers and costs of all Serie A season tickets

A few days before the starting lineup of Serie A 22/23, here is the season ticket situation with all the prices and the sales situation. In addition to the various transfer market negotiations, in the last month all the various clubs have launched their season ticket campaigns with the intention of bringing more and more fans back to the stadium after the covid-related restrictions of recent years, which have severely penalized the revenues of all Italian clubs. Juventus, Salernitana and […]

Numeri e costi di tutti gli abbonamenti della Serie A

A pochi giorni dai nastri di partenza della Serie A 22/23, ecco la situazione abbonamenti con tutti i prezzi e la situazione vendite. Oltre alle varie trattative di calciomercato nell’ultimo mese tutti i vari club hanno lanciato le loro campagne abbonamenti con l’intento di riportare sempre più tifosi allo stadio dopo le restrizioni legate al covid degli scorsi anni, che hanno penalizzato molto le entrate di tutti i club italiani. Juventus, Salernitana e Inter sono i club del massimo campionato […]

La Regione Lazio promuove il #SFS22, aperte le manifestazioni d’interesse per partecipare

La Regione Lazio, partner istituzionale del Social Football Summit 2022, attraverso Lazio Innova, e la Camera di Commercio di Roma, nell’ambito della convenzione nata con lo scopo di sostenere il tessuto economico regionale, promuovono la partecipazione all’appuntamento principale per la Football Industry in Italia La manifestazione, che si svolgerà nell’iconica cornice dello Stadio Olimpico di Roma, fa parte del pacchetto delle attività regionali di internazionalizzazione a sostegno del sistema produttivo laziale, predisposte in linea al Programma annuale di Attività di […]

Barcellona Socios
Socios still a major player by acquiring Barca Studios for 100m euros

The professional football club based in Barcelona have confirmed the sale of 24.5 per cent of the Barca Studios to the famous platform for enormous sum. This will help the Blaugrana gaining greater prestige in the market-place.

Barcellona Socios
Socios ancora protagonista: acquistati i Barça Studios per 100 milioni

Il club catalano ha ufficializzato la cessione del 24,5% del tutto alla piattaforma sempre più attiva nel mondo del calcio, per una cifra monstre che aiuterà i Blaugrana ad aver maggior linfa economica sul mercato.

showmethemoney
SHOW ME THE MONEY

Imagine you have to decide on your investment strategy and whether and how to invest your savings. For a wise choice, you should choose to invest across different industries. I imagine that a proper decision-making strategy of yours would start with the collection of data, the so-called “fundamentals”, and their analysis. In the list of industries you have to choose from, there is an industry that features the following main elements: Heavy impact of the pandemic on business dynamics; Total […]

showmethemoney
SHOW ME THE MONEY

Immaginate di dover decidere la vostra strategia di investimento e di dover decidere se e come investire i vostri risparmi. Per una scelta oculata dovreste scegliere di investire tra differenti settori industriali. Immagino che una vostra corretta strategia di presa di decisione partirebbe dalla raccolta dei dati, quelli che vengono chiamati i “fondamentali”, e da una loro analisi. Nell’elenco dei settori tra cui dovete scegliere c’è un settore industriale che presenta i seguenti elementi principali: Pesante impatto della pandemia sulle […]

Papu Sevilla
Il Siviglia e l’Università di Murcia insieme per Big Data nello Scouting

Il Siviglia ha avviato il primo Master universitario in Biga Data applicati allo scouting, settore molto caro al DS Monchi. Grazie alla collaborazione tra il club della capitale dell’Andalusia e l’Università Cattolica di Murcia nasce un percorso di formazione all’avanguardia per chi volesse unire il connubio tecnologia-calcio, di cui parleremo molto al nostro Summit nella due gironi di 27 e 28 settembre presso lo Stadio Olimpico di Roma. La costruzione di un Data Driven Sports Management nel 21° secolo è […]

Serie A Scudetto
OneFootball and Serie A establish a strategic partnership

At the Stadio Olimpico in Rome for the fifth edition of the Social Football Summit, on 27/28 September 2022, a lot of space will be dedicated to projects and initiatives concerning Web 3.0 and blockchain technology. The new strategic and innovative partnership between OneFootball and Lega Serie A is precisely about blockchain. For the first time, this multi-year agreement will offer Italian football’s top league fans around the world the opportunity to buy and exchange the best action from the […]

Serie A Scudetto
OneFootball e Serie A siglano una partnership strategica

Allo stadio Olimpico di Roma per la quinta edizione del Social Football Summit, 27/28 settembre 2022, ci sarà molto spazio a progetti ed iniziative che riguardano il Web 3.0 e la tecnologia blockchain. Riguarda proprio la blockchain la nuova partnership strategica e innovativa tra OneFootball e la Lega Serie A. L’accordo pluriennale offrirà per la prima volta ai tifosi di tutto il mondo del massimo campioanto di calcio italiano la possibilità di acquistare e scambiare in formato video digitale le […]

BIP
PALANTIR? NO, INNOVAZIONE

One of the main challenges and fascinating aspects of having chosen to work in the industry of innovation as a profession – especially in the evolution of business models – is having to dare. Having to dare in making predictions, in exposing yourself in describing what will happen and why, in making assumptions and drawing evolutionary scenarios. This exposes us to some risks but also to many satisfactions that do not just make us say “I had said that” or […]

BIP
PALANTIR? NO, INNOVAZIONE

Una delle principali difficoltà e, contemporaneamente, uno degli aspetti affascinanti di aver scelto come mestiere quello di lavorare nell’innovazione, in particolare nell’evoluzione dei modelli di business, è quello di dover osare. Dover osare nelle previsioni, nell’esporsi nel descrivere cosa succederà e perché, nel fare ipotesi e disegnare scenari evolutivi. Questo espone a qualche rischio ma anche a molte soddisfazioni che non si limitano a farci dire “io questo l’avevo detto” o “sono anni che lo diciamo” ma integrano la nostra […]

BIP
BIP e il Social Football Summit ancora insieme. Il 27 e il 28 settembre allo stadio Olimpico BIP sarà presente in veste di Premium Partner

BIP, multinazionale di consulenza, rinnova il suo impegno come Premium Partner dell’edizione 2022 del Social Football Summit. La multinazionale di consulenza sarà quest’anno presente nei due giorni di eventi dedicati alla Football Industry, protagonista di incontri e novità nella splendida cornice dello stadio Olimpico. Una presenza molto importante che da oltre 4 anni arricchisce il Summit di contributi autorevoli e innovativi. Attraverso i contributi e la partecipazione di Istituzioni, Federazioni, Leghe, Club, Media e Top Brand, #SFS22 continua ad essere […]

L’ICS presenta lo studio “Il PIL e lo Sport”, in Italia vale l’1,37 per cento del totale

Il Social Football Summit è l’evento di riferimento per la football industry in Italia, grazie alle esperienze e conoscenze accumulate nelle quattro edizioni dell’evento. Per la quinta edizione del 2022 il SFS cambia data, la due giorni si svolgerà infatti il 27 e 28 settembre sempre nel magnifico scenario della Stadio Olimpico di Roma, di cui sfrutteremo maggiormente gli spazi per offrire un’esperienza senza precedenti a tutti i partecipanti. Per quanto riguarda l’andamento del calcio e dello sport in generale […]

Massimo Tucci
Interview with Massimo Tucci, Director of the Social Football Summit

For the few who still don’t know it, what is the Social Football Summit? The SFS is the international event in Italy focused on the Football Industry organised by Social Media Soccer, Go Project’s agency specialised in football and esports. Every year we invite over 130 national and international top speakers in Rome for 2 days to discuss and foster opportunities among stakeholders in the world of football. This all started in 2018 and in a short time we have […]

Massimo Tucci
Intervista a Massimo Tucci, Director del Social Football Summit

Massimo Tucci Direttore del Social Football Summit presenta l’evento del 27 e 28 settembre 2022 allo Stadio Olimpico di Roma. Alcune novità e conferme di #SFS22

Il 27 e 28 settembre la quinta edizione del Social Football Summit. Lazio Innova partner della start Up competition Multisoccer

Diventato un punto di riferimento professionale della Football Industry e del calcio, quest’anno a Roma il 27 e 28 settembre si terrà la quinta edizione del Social Football Summit. Attraverso i contributi e la partecipazione di Istituzioni, Federazioni, Leghe, Club, Media e Top Brand, #SFS continua a rappresentare le tendenze e le innovazioni del mercato rappresentando un evento unico nel suo genere. Un’occasione importante per i protagonisti del calcio per condividere e generare nuove opportunità all’interno di un settore molto […]

Serie A
Lega Serie A e Social Football Summit insieme per il quarto anno consecutivo

Il rapporto con una delle massime istituzioni calcistiche europee è confermato anche per la prossima edizione. Lega Serie A sarà presente come Global Partner Nel 2019 il Social Football Summit si preparava ad accogliere speaker, partner e pubblico per la prima volta allo Stadio Olimpico di Roma. Alla seconda edizione ecco subito un passaggio importante per la crescita dell’evento, una location che renderà riconoscibile l’evento e sarà uno dei tratti distintivi del brand SFS. La novità della location non era […]

Serie A
On 27 and 28 September, the fifth edition of the Social Football Summit. Lega Serie A is Global Partner of the SFS22.

Rome, July 18, 2022 In September, the Social Football Summit will be back, two days dedicated to the Football Industry full of meetings and news in the beautiful setting of the Stadio Olimpico. Thanks to the contributions and participation of Institutions, Federations, Leagues, Clubs, Media and Top Brands, the #SFS is still a unique reference point for innovation and content production matters. An important opportunity for football players to share and create new opportunities within a very dynamic sector. In […]

Serie A
Il 27 e 28 settembre, la quinta edizione del Social Football Summit. Lega Serie A è Global Partner di SFS22.

Roma 18 luglio 2022 A settembre torna il Social Football Summit, due giorni dedicati alla Football Industry ricchi di incontri e novità nella splendida cornice dello stadio Olimpico. Attraverso i contributi e la partecipazione di Istituzioni, Federazioni, Leghe, Club, Media e Top Brand, #SFS continua ad essere un punto di riferimento unico nel suo genere sulle tematiche dell’innovazione e della produzione di contenuti. Un’occasione importante per i protagonisti del calcio di condividere e generare nuove opportunità all’interno di un settore […]

Multisoccer. The new edition of the Social Football Summit startup competition.

During previous editions of the main event in the football industry scenario many new and innovative initiatives have been pitched through the years by startups and entrepreneurs. This year too, under the influence of the Metaverse, a new innovative format of contest has been prepared for the fifth edition of the Social Football Summit. In 2018, together with ReSoccer, we created a panel jury that was gathering, probably for the first time, the main players of the football industry together […]

Multisoccer. La nuova edizione della startup competition del Social Football Summit

Sul palco del principale evento dedicato alla football industry sono state proposte iniziative caratterizzate sempre da una spinta innovativa straordinaria. Anche quest’anno, sotto il segno del multiverso, un format innovativo per la challenge proposta durante la quinta edizione del Social Football Summit. Nel 2018, con ReSoccer, è stato realizzato un panel dove hanno partecipato, presumibilmente per la prima volta insieme, i principali attori del settore ed esponenti di rilievo del panorama nazionale dello “startup system”, tra i quali ad esempio […]

Intelligenza artificiale
L’Intelligenza artificiale si fa largo nel calcio

L’intelligenza artificiale studia le capacità delle macchine di percepire il loro ambiente e di agire su di esso senza l’intervento umano, ecco cosa può apportare al mondo del calcio. L’intelligenza artificiale sta gradualmente conquistando il mondo del calcio. Questa particolare branca dell’informatica è già stata utilizzata in diversi modi come analisi, esplorazione e previsioni attraverso lo studio di alcuni dati, come ad esempio l’identificazione dei risultati tra PSG e Real Madrid. Come riporta l’ITTI, High Tech Institute di Madrid, nel […]

Il 27 e 28 settembre la V edizione del Social Football Summit

Diventato un punto di riferimento professionale della Football Industry e del calcio, si terrà a Roma il 27 e 28 settembre la quinta edizione del Social Football Summit. Attraverso i contributi e la partecipazione di Istituzioni, Federazioni, Leghe, Club, Media e Top Brand, #SFS continua ad essere un punto di riferimento unico nel suo genere in Italia per le tendenze e le innovazioni del mercato. Un’occasione importante per i protagonisti del calcio, di condividere e generare nuove opportunità all’interno di […]

THE SOCIAL FOOTBALL SUMMIT WILL TAKE PLACE IN SEPTEMBER!

The fifth edition of the Social Media Soccer Summit moves to new dates in September. On 27th and 28th September 2022 the international event dedicated to the football industry will have a totally renewed format in the breathtaking setting of the Stadio Olimpico, within the Foro Italico park. The aim is always to shed light on today’s world of football thanks to the know-how and experience of international speakers and guests. The macro-areas we have chosen for this edition will […]

Il Social Football Summit si sposta a settembre!

La quinta edizione del Social Football Summit targato Social Media Soccer cambia data e si sposta a settembre. Il 27 e 28 settembre 2022 l’evento internazionale dedicato alla football industry avrà un format totalmente rinnovato nella spettacolare cornice dello Stadio Olimpico, all’interno del parco del Foro Italico. L’obiettivo è sempre quello di far luce sullo stato attuale del mondo del calcio grazie al know-how e alle esperienze di speaker e ospiti di livello internazionale, le macro aeree che abbiamo scelto […]

HOW TO BE PREPARED FOR THE SOCIAL FOOTBALL SUMMIT 2022

The countdown has started for the 5th edition of the Social Football Summit, with plenty of insights to ensure you are really ready for the most important event in the football industry in Italy.

SFS22
Come arrivare preparati al Social Football Summit 2022

È partito il countdown della 5° edizione del Social Football Summit, con un ricco percorso di approfondimenti per arrivare davvero pronti all’evento più importante della football industry in Italia.

Italia_Germania1-1
La pubblicità virtuale opportunità per la Nazionale

La FIGC continua il suo processo innovativo legato al marketing.

Roberto Mancini VR
Calcio e Metaverso, un rapporto ormai indissolubile

Il calcio, come qualsiasi industria, assorbe i trend del momento e li fa propri, sfruttando i vantaggi e le opportunità che da essi derivano.

Helbiz Live Facebook
Helbiz Media porta la Serie B in diretta su Facebook

Per la prima volta, le partite della Serie BKT disponibili in pay-per-view sulla pagina Facebook di Helbiz Live.

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Shirtum diventa partner di Entourage per portare gli NFT sportivi e il Metaverse al livello successivo

La partnership strategica consentirà a Shirtum di aggiungere talenti sportivi e club premium ai suoi NFT e all’ecosistema Metaverse

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